سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ثبت شرکت

 

ثبت شرکت گرافی

ثبت شرکت در دنیای امروزی هویت به کسب وکار ما می بخشد.موسسه حقوقی ثبت 3 به عنوان یک مشاور موثق در گستره راه اندازی کسب و کار، رویدادها حقوقی، اداری و مالیاتی مربوط به ثبت شرکت، افتخار دارد که در حوزه تاسیس و راه اندازی شرکتها، سایر مشاوره های تجارت، ثبت برند شرکت، ثبت برند در ایران و ثبت برند بین المللی مادرید، تمامی خدمات مورد نیاز کسب و کار شما را مجموعاً در اختیارتان قرار می دهد. در ادامه تعریف و ویژگی های ثبت شرکت را توضیح می دهیم. تا شما بزرگوران با دید باز، ابتدا انتخاب درستی از شرکت هایی که بیشترین کارایی را برای شما دارند، به دست بیاورید و بعد مراحل بعدی ثبت شرکت را یک به یک توضیح می دهیم. پس از تعریف شرکت شروع میکنیم.

در قانون ثبت شرکت، شرکت در تعریفی ساده به اجتماع دو یا چند نفر شریک، سهامدار و یا موسس گفته می شود که برای رسیدن به اهدافی کوتاه مدت یا بلند مدت (معمولا تجاری) دور هم جمع شده و بر اساس نوع ثبت شرکتشان، اعضا و یا سهامداران، سود به دست آمده را طبق یک اساس نامه مدون بین خود تقسیم می کنند.

ثبت شرکت در ایران برای رسیدن به اهداف خود می توانید از 7 نوع شرکت و ثبت استفاده کنیم. اما چون ثبت شرکت سهامی خاص، ثبت شرکت سهامی عام، ثبت شرکت مسئولیت محدود وثبت شرکت تصامنی بیشترین تعداد ثبت را به خود اختصاص داده اند،با علم اطلاعات این شرکت ها، بیشترین راه را برای رسیدن به هدف طی می کنید.

مراحل و هزینه ثبت شرکت

برای ثبت شرکت اولین قدم و شاید مهمترین قدمی که باید برای ثبت شرکت برداریم، انتخاب درست اهداف، موضوع فعالیت شرکت و کاریست که می خواهیم در شرکتمان انجام دهیم. در مرحله بعدی باید بهترین نوع ثبت شرکت، که با اهدافمان همخوانی کافی دارد را با شناختی کامل از تمام ویژگی های مدنظرمان انتخاب و سپس با توجه به قوانین خاص موجود درباره ثبت شرکت های مختلف،نام مناسبی برای شرکت انتخاب کنیم. از جمله مواردی که قبل از ثبت شرکت، در سایت اداره کل ثبت شرکت ها باید از آن اطلاع داشته باشیم، مدت و موضوع فعالیت، نشانی، سرمایه، نام، سمت و سهام هر یک از شرکا و در آخر اساسنامه یا شراکت نامه است. بعد از ثبت و تایید تمام مدارک، با چاپ آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی، کارهای ثبت شرکت به پایان رسیده است.

هزینه ثبت شرکت موضوع دیگریست که باید در مورد آن تحقیق کنیم. هزینه های ثبت شرکت در شرایط و روندهای مختلف متفاوت هستند. امکان دارد شرکتی هزینه های حداقل و حداکثر را مطرح می کنند ولی در عمل امکان دارد با واقعیت متفاوت باشد. هزینه ای که برای ثبت شرکت در نظرگرفته خواهد شد با توجه به میزان زمان و مقدار خدمتی است که در این راه ارایه خواهد شد.

انواع شرکت ها

همانطور که در بالا گفتیم یکی از موارد مهمی که می تواند ما را در انتخاب بهتر شرکت کمک کند، شناخت کامل انواع شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری است. در لیست زیر می توانیم در مورد تعدادی از این شرکت ها اطلاعات ثبتی خود را کامل کنید.

شرکت های موضوعی

برای اینکه ثبت شرکت را به ببهترین شکل به ثبت برسانیم، علاوه بر نوع آن می توانیم موضوعی را هم برای آن انتخاب کرده و بر اساس قوانینی که در هر موضوع وجود دارد برای ثبت کردن شرکت اقدام کنیم. در زیر تعدادی از این ثبت شرکت های موضوعی را توضیح داده ایم.

تفاوت شرکت ها

باید چه شرکتی را به ثبت برسانیم؟ این سوالیست که بیشتر اوقات در شروع مرحله ثبت شرکت برایمان پیش می آید و بیشترین دلیلش این است که دقیق نمی دانیم شرکت های مختلف چه تفاوت هایی با هم دارند و کدامشان برایمان بهتر است. برای همین تصمیم گرفته ایم تفاوت شرکت ها را به طور کامل در مقاله زیر بیان کنیم.

 

چرا شرکتمان را به ثبت برسانیم؟

شاید مهمترین دلیلی که باعث می شود تصمیم به ثبت یک شرکت بگیریم، رسمی و قانونی کردن کار و تجارتیست که می خواهیم برای رسیدن به اهدافمان از آن استفاده کنیم. بعد از ثبت شرکت بر اساس روش های قانونی مربوطه، علاوه بر اینکه اعتبارمان بیشتر و اعتماد شرکت های دیگر بیشتر جلب می شود، از حمایت های دولت مثل وام های مناسب نیز بهره مند می شویم. از موارد دیگری که می تواند ما را مجاب به ثبت شرکت کند می توان به مواردی چون  امنیت شغلی بیشتر نسبت به کارهای شخصی، اعتبار پیدا کردن قرار دادهای بین شرکا، اخذ و اعطای نمایندگی شرکت های خارجی و مواردی از این دست اشاره کرد.

ثبت سه

مشکلات عدم ثبت شرکت

اگر تصمیم به ثبت شرکت نداریم، باید به خاطر داشته باشیم که طبق قانون، شرکتی که ثبت نشده باشد محکوم به ابطال است. البته باطل شدنی که در مقابل شخص ثالث به عنوان عذر پذیرفته نیست و باید به تعهداتی که به مشتری داده متعهد باشد. البته چون نوع تا شرکت وجود نداشته باشد، نمی توان از نوع آن صحب کرد، با این شرکت های ثبت نشده به مثابه شرکت های تضامنی برخورد خواهد شد و علاوه بر ادا کردن دین، باید طبق قانون، غرامت مشخصی را نیز بپردازد. از موارد دیگری که می تواند در ثبت نکردن شرکت برایمان ایجاد دردسر کند، محدود بود فعالیت شرکت است. به طور مثال تا وقتی شرکتی طبق قانون های مشخص ثبت نشود، نمی تواند در مناقصات و مزایدات شرکت کرده و سود خود را افزایش دهد. مواردی دیگر چون کم شدن سرعت و کیفیت کارها، عدم توان رقابت سالم، از دست دادن نمایشگاه های داخلی و خارجی و ناتوانی در دریافت نمایندگی خارجی از دیگر اثرات ثبت نکردن شرکت است.