مقررات مرتبط با ثبت شرکت در سرزمین اصلی:

ثبت شرکت بازرگانی در عمان و افتتاح حساب ارزی

برای راه اندازی کسب و کار در عمان، سرمایه گذران خارجی می توانند از طریق ثبت شرکت، کسب وکار خود را شروع کنند .به طوری کلی ثبت شرکت در عمان برای ایرانیها به دو صورت شرکت کسب وکار خود را شروع کنند.به طور کلی ثبت شرکت در عمان برای ایرانی ها به دو صورت شرکت ممتاز و شرکت درجه 1 انجام می شود که هزینه ثبت شرکت ممتاز در عمان 250000 ریال و هزینه ثبت درجه یبک در عمان 150000ریال عمان برا ارای سرمایه ثبتی نیاز دارند.

دولت عمان به دارندگان شرکت در این کشور اقامت یک ساله و دوساله قابل تمدید اعطا می کند که بسته بر نوع شرکت، با داشتن کارت اقامت، می توان بدون ویزا به کشور های حوزه  خلیج فارس سفر کرد.

پس از انجام مراحل ثبت شرکت و داشتن کارت بازرگانی و داشتن کارت اقامت، در صورت عدم تغییر قوانین عمان، می توانید در یکی از بانک های عمان حساب باز کنید در کشور عمان تنها می توانید حساب ریالی برای شرکت ثبت شده باز کنید، برای سهامداران شرکت نیز می توانید در بانک های عمان افتتاح حساب کنید.

ایرانی ها در این کشور نمی توان اقدام به افتتاح حساب ارزی نمایند.

حساب ارزی چیست؟

همانطور که آگاه هستید حساب ارزی، حسابی است که بر حسب نوع آن می توان با انواع ارز (از جمله دلار،یورو و…) این حساب را افتتاح نمود.جا به جایی ارز نیز از طریق این حساب قابل انجام است.ولی در کشور عمان برای شرکت هایی که سهامداران ایرانی دارند افتتاح حساب ارزی ممنوع می باشد و تنها به صورت ریالی افتتاح حساب برای مهاجران ایرانی انجام می دهد.

البته بعد از ثبت شرکت و اخذ ویزا برای سهامدارن ایرانی با ایجاد یک سری شرایط برای ثبت شرکت می توان درخواست افتتاح حساب ارزی را برای شرکت با بانک مورد نظر مطرح نمود:

این شرایط شامل موارد زیر است

  1. اجاره کردن یک مکان به عنوان محل دفتر و ارائه اجاره نامه به نام شرکت
  2. تشکیل پرونده بیمه برا ی شرکت
  3. استخدام کارمند عمانی
  4. شروع فعالیت شرکت به صورت رسمی در محل ثبت
  5. تایید فعالیت رسمی شرکت توسط بازرس
  6. وسایر مواردی که بانک مورد نظر اعلام خواهد کرد

با ایجاد شرایط فوق می توان از بانک مورد نظر درخواست ایجاد حساب ارزی نمود و در صورتیکه بانک موردنظر موافقت خود را به صورت رسمی به ایشان اعلام نمایند امکان افتتاح حساب ارزی برای ایشان در عمان بانک مورد نظر خواهد بود.