سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کامل ترین راهنمای انتخاب نام شرکت در سال جدی

راهنمای انتخاب نام شرکت : قصد داریم در این مقاله کامل ترین راهنمای انتخاب نام شرکت را برای شما سرمایه گذاران عزیز شرح دهیم. با مطالعه این مقاله به نحوه انتخاب نام شرکت، شرایط و قوانین، مدارک مورد نیاز و دیگر موارد مربوطه پی می برید.

کامل ترین راهنمای انتخاب نام شرکت در سال جدید

نام شرکت به عنوان مهمترین مقدمات ابتدایی ثبت شرکت به حساب می آید. نام انتخابی باید در برگیرنده فعالیت و موضوع شرکت باشد به طوری که مشتریان با شنیدن نام آن، به راحتی به کسب و کارتان پی ببرند و دچار سوتفاهم نشوند.

موسسه ثبت 3 با بهره مندی از متخصصان کاربلد در زمینه ثبت انواع شرکت های تجاری، ثبت برند، استعلام برند، انتخاب نام شرکت و دیگر موارد مشابه آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

  کاملترین راهنمای انتخاب نام شرکت را از ما بخواهید!

اگر قصد ثبت شرکت در سال جدید را دارید، با مطالعه راهنمای انتخاب نام شرکت در این مقاله، به راحتی قادر به انتخاب بهترین نام برای کسب و کار خود هستید.

در قدم اول ثبت شرکت، باید نامی را برای فعالیت خود انتخاب کنید.  بسیاری از افراد با صرف زمان زیاد اقدام به انتخاب نامی می کنند که تکراری بوده یا در آینده تصمیم به تغییر آن می گیرند. به همین دلیل دانستن شرایط انتخاب نام شرکت بسیار مهم است.

نام انتخابی مانند سرود یک کشور بسیار حائز اهمیت است. این نام توانایی دارد که شما را مشهور کرده و مخاطبان زیادی را به سمتتان جذب کند. هرچن قوانین و شرایط انتخاب نام شرکت کمی سخت گیرانه است، اما باعث ایجاد تمایز بین کسب و کارتان و دیگر رقبا می شود.

در ادامه مقاله به بررسی شرایط و مدت اعتبار نام شرکت می پردازیم.

نام شرکت باید جدید و خلاقانه باشد!

یکی از نکات راهنمای انتخاب نام شرکت، انتخاب اسمی جدید و خلاقانه است. نام انتخابی نباید توسط شرکت های دیگر به ثبت رسیده باشد. این نام باید به گونه ای باشد که بین شرکت های رقیب ایجاد تمایز کند و به آسانی توسط مشتریان قابل تشخیص باشد.

لازم به ذکر است اضافه کردن کلماتی مانند نوین، تک، گستر و دیگر موارد مشابه کاملا تکراری بوده و ایجاد تمایز بین رقبا نمی کند.

در انتخاب نام شرکت باید حداقل از سه کلمه کاملا جدید و نو استفاده کنید؛ به گونه ای که خلاقانه بوده و از اسامی تکراری در آن به کار نرفته باشد. همچنین اسمی انتخابی حداقل باید دارای سه بخش یا سیلاب باشند.

قوانین انتخاب نام شرکت

مهمترین بخش راهنمای انتخاب نام شرکت دانستن قوانین و شرایط حاکم بر آن است. نام شرکت باید دارای معنا و مفهوم بوده و از کلمات فارسی استفاده شده باشد. لازم به ذکر است انتخاب نام لاتین قانونی نبوده و اجازه ثبت ندارد.

اسم انتخابی باید هماهنگی لازم را با موضوع فعالیت شرکت داشته باشد؛ یعنی به راحتی هدف و خدمات شما را معرفی کند و متضاد با کسب و کارتان نباشد.

بهتر است به جای کلماتی که ریشه لاتین دارند مانند تکنو از ریشه فارسی آن ها استفاده کنید. نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که استفاده از لغات بازرگانی، مهندسی، تجاری و غیره در اسم شرکت بلامانع است اما جزوی از سیلاب های نام شرکت به حساب نمی آید؛ زیرا این کلمات عمومی هستند.

باید از شماره های مورد استفاده در اسم شرکت به صورت حروف بهره بگیرید؛ زیرا اعداد اجازه ثبت ندارند.

توجه داشته باشید اگر دو کلمه فارسی را با یکدیگر ترکیب می کنید؛ نباید معنای بیگانه دهند. اسامی انتخابی باید با عرف جامعه، قوانین حاکم، مذهب و اخلاق حسنه هماهنگی داشته باشد و آن ها را نقض نکند.

کلماتی مانند بنیاد، انجمن، کانون، فرهنگی، ارشاد، بهداشت، گمرک و دیگر کلامت مشابه نیاز به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح دارند.

مدت اعتبار نام شرکت

جالب است بدانید مدت اعتبار نام انتخابی برای شرکت توسط متقاضیان حقوقی نامحدود است؛ زیرا منجر به ثبت شرکت و درج آگهی آن در روزنامه رسمی کشور می شود.

اگر نام منتخب منجر به تاسیس شرکت نشود یا شرکت شما در شرف تاسیس باشد، مدت اعتبار آن تنها در حدود سه ماه پس از دریافت تایید است.

لازم به ذکر است شرکت های سهامی عام، مدت اعتبار نام آن ها در حدود شش ماه از تاریخ تشکیل مجمع عمومی است.

توجه داشته باشید اگر اسامی انتخابی برای شرکت توسط کارشناسان یا مراجع ذیربط رد شده و تایید صلاحیت نشود، به متقاضی اطلاع می دهند که اقدامات لازم برای تغییر نام را انجام دهد.

اگر متقاضی به نتیجه به دست آمده از جانب کارشناسان معترض باشد، باید فرم اعتراض مربوطه را با ذکر دلیل تکمیل کرده و به اداره ثبت شرکت ها ارسال کند.

کلام آخر

امروزه ثبت شرکت یکی از پرطرفدارترین اقداماتی است که هر سرمایه گذاری را به سمت خود جذب می کند؛ اما برای آنکه درخواست شما با موفقیت ثبت شود، باید نام مناسبی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

سعی کردیم در این مقاله کاملترین راهنمای انتخاب نام شرکت را به شما عزیزان ارائه دهیم. برای این منظور نام انتخابی باید دارای ریشه فارسی بوده و معنا و مفهوم داشته باشد.

استفاده از اسامی ممنوعه مانند ایران، ملی، کلمات لاتین و غیره درخواست شما را رد می کند. همچنین برای بهره گیری از کلماتی مانند بهداشت، گمرک و موارد مشابه باید مجوزهای مربوطه را دریافت کنید.

موسسه ثبت 3 با بهره مندی از متخصصان کارآزموده در این حوزه، قادر است در انتخاب نام شرکت و استعلام آن به شما کمک کند.